KerkTV-radio uitzendingen

Video-opnames

De diensten in de kerk worden zowel met audio als video uitgezonden.
Via deze weg willen wij u dan ook informeren over hoe er omgegaan wordt met de camerabeelden en uw privacy. Dit in overeenstemming met de AVG-wetgeving.

Om u de gelegenheid te geven niet in beeld te komen is er afgesproken dat alleen de voorste vijf banken in de kerk in beeld worden gebracht. Hierdoor is het mogelijk om plaats te nemen in een ander gedeelte van het kerkgebouw. U kunt er dan vanuit gaan dat u niet in beeld wordt gebracht. Bij speciale diensten, bijvoorbeeld rouw- en trouwdiensten, zullen vooraf afspraken worden gemaakt met de directbetrokkenen over of- en hoe zij gebruik willen maken van de video-uitzending.

Om alle bezoekers daarnaast te wijzen op de camera’s in de kerk is er in de hal van het kerkgebouw een bordje opgehangen.

De opnames die de camera’s maken zullen maximaal één jaar terug te kijken zijn op kerkdienstgemist.nl. Na dit jaar worden de opnames verwijderd.
Er is hierbij één uitzondering en dat zijn de Heilig Avondmaaldiensten. De livestream van deze diensten zullen ook beelden tonen van de bediening van het Heilig Avondmaal zelf. Hiervoor is gekozen zodat gemeenteleden thuis, die niet in de kerk aanwezig kunnen zijn, toch het Heilig Avondmaal mee kunnen beleven. Na afloop van de dienst zal de opname echter worden aangepast en worden de beelden van de bediening van het Avondmaal verwijderd. De dienst zelf zal dus wel terug te kijken zijn, maar het moment van de bediening van het Heilig Avondmaal zal dan zonder beeld zijn.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u zich wenden tot de scriba.