Collectes afgelopen periode

De diaconiecollectes hebben in de achterliggende periode het volgende opgebracht:

07-01-2024       Transworldradio               €  205,20

14-01-2024       Diaconie                              €  131,45

21-01-2024       Ouderenwerk Elst            €  228,25

28-01-2024       Op weg met de ander    €  156,21

Wij danken u hartelijk voor alle giften.

Aankomende periode

10-03-2024       Stichting Gave

24-03-2024       Kom over en help

31-03-2024       Hospice de Wingerd

Afbeelding met tekst, Lettertype, Graphics, ontwerp

Visie

Gave verlangt ernaar dat vluchtelingen in Jezus’ naam worden gezien en geliefd, ze komen thuis bij mensen en bij God.

Missie

Gave wil samen met christenen en kerken vluchtelingen in Nederland zien, liefhebben en een thuis bieden in de gemeenschap, zodat hun leven tot bloei kan komen.

Strategie

Gave maakt kerken en christenen bewust van de roeping om vluchtelingen een thuis te bieden. Gave inspireert, traint en helpt bij de invulling hiervan.

Gave initieert, organiseert en ondersteunt diaconaal, missionair en pastoraal werk onder vluchtelingen in Nederland.

Afbeelding met cirkel, Graphics, logo, Lettertype

Automatisch gegenereerde beschrijving

In deze gebroken wereld weten we ons vanuit de Bijbel geroepen om te dienen. God vraagt ons óm te zien naar de naasten die in kwetsbare omstandigheden leven.

Samen met lokale partnerorganisaties helpen wij onze naasten die in armoede leven om zich te ontwikkelen en een waardig bestaan te leiden. Daarbij hebben wij oog voor alle aspecten van het mens-zijn.

Kom over en help wil de missie bereiken door kwetsbare naasten te helpen ontwikkelen en hun zelfredzaamheid te vergroten. De middelen die we daarvoor inzetten, zijn educatie, inkomstengenererende activiteiten en maatschappelijke zorg. Hierin werken wij nauw samen met overheden, christelijke organisaties, kerken en bedrijven, zowel in Nederland als in de landen waar we werken.

Ons werkgebied bevindt zich in de (ex-)communistische landen Albanië, Armenië, Georgië, Moldavië, Oekraïne en Oezbekistan.

Afbeelding met tekst, Lettertype, Graphics, logo

Automatisch gegenereerde beschrijving

In een landelijke omgeving, aan de voet van de Amerongse Berg, ligt gecertificeerd Hospice De Wingerd. De Wingerd is een zorgzaam thuis voor de laatste levensfase. De totale zorg en behandeling is gericht op de zorg van de cliënt en zijn of haar naasten en beoogt een zo draaglijk en menswaardig leven tot het einde toe. Het uitgangspunt is: Voeg geen dagen aan het leven, maar leven aan de dagen.