­Collectes afgelopen periode

De diaconiecollectes hebben in de achterliggende periode het volgende opgebracht:

04-08-2024       Karsten & Irene                €  298,10

11-08-2024       Diaconie                              €  130,45

18-08-2024       St. Voorkom                       €  189,40

25-08-2024       MAF Nederland                €  184,70

Wij danken u hartelijk voor alle giften.

Aankomende periode

06-10-2024       stichting Messiasbelijdende Joden

13-10-2024       Diaconie

20-10-2024       Werelddiaconaat 10:27

Bulgarije

27-10-2024       St. Timon

Afbeelding met tekst, Elektrisch blauw, Lettertype, logo

Automatisch gegenereerde beschrijving

Vanuit de doelstelling, zoals in de statuten verwoord, wil de stichting materiële en immateriële steun verlenen aan Joden die Jezus als de Messias belijden.

Ten diepste is dit inhoudelijk kerkelijk werk, wat over kerkmuren heen door leden van verschillende kerken gedaan wordt. Omdat dit kerkelijk werk is, gebeurt het vanzelfsprekend vanuit een Bijbels-theologische motivering.

Afbeelding met tekst, Lettertype, Elektrisch blauw, logo

Automatisch gegenereerde beschrijving

Project 10:27 - De naam van het diaconale programma van de GZB is ontleend aan Lukas 10

vers 27, waarin we worden opgeroepen God lief te hebben boven alles en de naaste als onszelf.

Waarom is dit project nodig?

Gorno Ezerovo is een Turkstalig Romadorp in Oost-Bulgarije, vlakbij de stad Burgas. Het grootste deel van de gezinnen hier leeft in erbarmelijke omstandigheden. Er is werkloosheid, ondervoeding en analfabetisme onder alle leeftijden. Kindhuwelijken zijn hier nog heel normaal. Midden in het dorp staat de Bulgaarse Methodistenkerk en deze kleine maar actieve gemeenschap wil een helpende hand bieden aan mensen in hun dorp. Vooral de vele kinderen en de problemen waar zij mee te maken krijgen, gaan hun aan hun hart.

Wat houdt het project in?

Voorganger ds. Krasimir Madzharov, zijn vrouw Pepa en vrijwilligers van de Bulgaarse Methodistenkerk openen dagelijks de kerkdeuren voor de kinderen uit de wijk en bieden hen elke dag minimaal één gezonde maaltijd aan, en het liefst twee. Ze praten en zingen met hen, lezen uit de Bijbel en proberen de kinderen goede dingen aan te leren en verkeerde gewoontes af te leren. Ze bezoeken ook de families thuis. De christenen staan in het dorp heel goed bekend. Ds. Krasimir is hoopvol dat als ze een jaar of vijf met deze kinderen en hun families oplopen, er dan dingen ten goede veranderen in het dorp.

Onze missie

Wij richten ons op zorg voor kinderen, jongeren en jongvolwassenen van 0 t/m 23 jaar en hun gezin. Timon helpt bij problemen met opvoeden en opgroeien. Kinderen, jongeren en hun gezin komen dichterbij hoop, herstel en perspectief.

Onze motivatie en inspiratie is de christelijke levensovertuiging, waarbij iedere jongere of ouder, ongeacht (culturele) achtergrond en levensovertuiging, een beroep kan doen op Timon. Hierbij hebben we aandacht voor diversiteit.