Studie- en Themadagen en concerten

Ontmoetingsdag voor allen die geraakt zijn door kanker

Onder het thema ‘Zin in Leven?!’ organiseert de stichting Als kanker je raakt een ontmoetingsdag voor iedereen die wordt geconfronteerd met kanker. Deze dag staat in het teken van ontmoeting, herkenning, erkenning en (geloofs)bemoediging en wordt gehouden op maandag 7 november a.s. van 10.30 uur tot 15.30 uur in de Ontmoetingskerk, Bentincklaan 7, 6865 WC Doorwerth.

Het doel van deze dag is om mensen, die door kanker worden geraakt, te ondersteunen aan de hand van het thema ‘Zin in Leven?!’. De dag heeft een afwisselend programma, gericht op de impact van kanker en de levens- en zingevingvragen die deze ziekte oproept. Vragen die zich genadeloos kunnen opstapelen en die gaan over kwetsbaarheid, over sterfelijkheid, over hoe nu verder? Waar kun je heen met vragen: Waarom overkomt mij dit? Waar is God? Hoe pak ik het leven weer op? Hoe geniet ik van het leven? Het is balanceren tussen gevoelens van machteloosheid, zinloosheid, verdriet, maar ook van moed, verbondenheid en doorzettingskracht.

Het thema ‘Zin in Leven?!’ wordt in verschillende vormen uitgewerkt. Ook is er volop gelegenheid om elkaar, onder het genot van koffie/thee en een heerlijke lunch, te ontmoeten. De dag wordt geleid door Dorien Koetsier, de creatieve workshop wordt verzorgd door Henriëtte Brilman. Beiden zijn zeer deskundig en weten vanuit eigen ervaring wat het betekent om te leven met kanker. De insteek is laagdrempelig. Iedereen is welkom, ongeacht achtergrond of levensovertuiging.

Meer informatie? Aanmelden?

Wij nodigen geïnteresseerden hartelijk uit om, alleen of met anderen, 7 november om 10.30 uur naar de Ontmoetingskerk in Doorwerth te komen. Er zijn geen kosten aan deelname verbonden. Graag wel vooraf aanmelden. Meer informatie? Direct aanmelden? Ga naar www.alskankerjeraakt.nl of stuur een e-mail naar ontmoeten@alskankerjeraakt.nl.

Meer informatie over onze stichting vindt u op: www.alskankerjeraakt.nl.

Tevens willen wij u erop attenderen dat u op bovengenoemde site gratis het boek ‘Als kanker je raakt’ kunt bestellen. Dit rijk geïllustreerde hulp- en troostboek werd samengesteld door Rita Renema en ds. Arie van der Veer en hieraan werd meegewerkt door o.a. patiënten, oncologen, psychologen en theologen. Iedereen schrijft over zijn of haar eigen vragen, beleving en moeiten met kanker. De ziekte bracht ze bij elkaar. Dankzij een zeer betrokken en bevlogen sponsor kunnen wij u dit exemplaar gratis aanbieden